تحقیق درباره ECU

دسته بندي : فنی و مهندسی » مکانیک
مقدمه:
مخفف Electronic Control Unit يا واحد کنترل الکترونيک مي باشد و نقش هدايت و کنترل يک خودروي انژکتوري را بر عهده دارد. همانطور که مي دانيد خودروهاي انژکتوري بدليل عملکرد بهتر و توانايي پاس کردن استانداردهاي آلودگي، بطور کامل در تمام دنيا جايگزين خودروهاي کاربراتوري شده اند و مغز اين سيستم ECU مي باشد. ECU با توجه به سنسورهايي که به موتور متصل است وضعيت و شرايط خودرو را تحليل کرده و پاسخهاي لازم را به خروجيها که عبارتند از: انژکتورها، جرقه زنها و ... اعمال مي کند. سنسورهاي کيت هاي انژکتوري مختلف هستند که هر چه تعداد آنها بيشتر باشد ECU بهتر مي تواند شرايط موتور را درک کند. سنسورهاي مهم خودروهاي انژکتوري عبارتند از: سنسور دور يا RPM، سنسور فشار داخل مانيفولد يا MAP، سنسور دريچه گاز يا TPS، سنسور دماي آب يا CTS، سنسور دماي هوا ATS، سنسور اکسيژن يا لاندا، سنسور ضربه و ...



فهرست مطالب:
سازندگان معروف ECU چه شرکتهايي هستند؟
UNICHIP يا فن آوري تنظيم ECU
واحد كنترل الكترونيك- سنسورها و عملگرها
ECU- Sensors & Actuators
1-واحد كنترل الكترونيك ECU-Electronic Control Unit
*نحوه عملكرد ECU در شرايط مختلف:
قطع پاشش سوخت انژكتورها:
توضيح: در داخل ECU دو نوع حافظه قرار دارد:
سنسورها Sensors
عملگرها Actuators
(واحد كنترل الكترونيكي موتور) :

دسته بندی: فنی و مهندسی » مکانیک

تعداد مشاهده: 1953 مشاهده

فرمت فایل دانلودی:.DOC

فرمت فایل اصلی: Doc

تعداد صفحات: 13

حجم فایل:62 کیلوبایت

 قیمت: 35,000 تومان
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.   پرداخت و دریافت فایل
  • محتوای فایل دانلودی:
    فایل درقالب word و قابل ویرایش