پاورپوینت درمورد کمپانی ولوو

دسته بندي : کتاب » کسب و کار و پول
قسمتی از متن پاورپوینت:
معرفی برند ولوو
ولوو (Volvo Group) یک برند چندملیتی سوئدی تبار است که نقش مهمی در صنعت خودروسازی دارد. این کمپانی در زمینه‌های دیگری همچون ساخت، پخش و فروش کامیون، اتوبوس و تجهیزات ساخت و ساز و حتی زمینه‌های گسترده‌تری نیز فعالیت می‌کند. سال ۲۰۱۶، ولوو به عنوان دومین سازنده بزرگ کامیون‌های سنگین در دنیا شناخته شد. اداره مرکزی این شرکت در گوتنبرگ سوئد واقع شده است.
تا سال ۱۹۹۹ و پیش از فروخته شدن به کمپانی موتور فورد (Ford Motor Company)، ولوو بخشی از AB Volvo محسوب می‌شد. از سال ۲۰۱۰ تا به امروز، این شرکت متعلق به کمپانی چینی جیلی Geely Holding Group)) است.
تاریخچه خودروسازی ولوو
ابتدا برند ولوو به عنوان علامت تجاری بلبرینگ SKF در سال ۱۹۱۱ ثبت شد. دلیل انتخاب این نام، کلمه Volvere در لاتین بود که به معنای “من می‌چرخم” است. در سال ۱۹۲۴، دو بنیان‌گذار SKF، یعنی اسار گابریلسن و گوستاو لارسن، سرنوشت کمپانی را تغییر دادند. گابریلسن که مدیر فروش و لارسن که مهندس بود، تصمیم گرفتند که یک خودروی سوئدی بسازند که مناسب جاده‌های پر از پستی و بلندی و آب و هوای سرد کشورشان باشد. بنابراین در آگوست ۱۹۲۶، یعنی دو سال بعد، AB Volvo فعالیتش را آغاز کرد. تقریبا یک سال گذشت و در طول این مدت، نسخه‌های اولیه ساخته و اقدامات لازم برای تولید یک خودروی ملی انجام شد. بنابراین تمامی تمهیدات لازم برای تولید خودرو در گروه SKF سر و سامان گرفته بود. هرچند که گروه ولوو، مبدا حیات این کمپانی را روزی می‌دانند که اولین ماشین ولوو کارخانه را ترک کرد و وارد بازار شد، یعنی سال ۱۹۲۷٫ در آن سال، تنها ۲۸۰ دستگاه خودرو ساخته شد. پس از رونمایی از اولین کامیون در سال ۱۹۲۸، این برند شهرت بین المللی کسب و تمام توجهات را به خود جلب کرد.پس از گذشت دو سال، زندگی این کمپانی از این رو به آن رو شد، چرا که موفق به فروش ۶۳۹ دستگاه ماشین ولوو و صادر کردن کامیون‌های خود به اروپا شد. این موفقیت برای یک برند ملی نسبتا تازه کار، رویایی عظیمی بود.البته که این شرکت نیز مانند دیگر کمپانی‌های هم دوره‌ای خودش از گزند جنگ جهانی دوم در امان نماند. فروش جهانی ماشین‌های سواری این برند، تا پس از پایان جنگ، رونق چندانی نداشت.سال ۱۹۳۵ بود که SKF تصمیم گرفت سهام‌های خود در کمپانی را بفروشد، چرا که در بورس اوراق بهادار استکهلم معرفی شده بود. Pentaverken که برای این کمپانی موتور تولید می‌کرد، در همان سال توسط کارخانه خریداری شد. تا هفت سال بعد، این برند محبوب موفق شد کمپانی مهندسی Svenska Flygmotor را نیز از آن خود کند و سپس نامش را به Volvo Aero تغییر دهد. در همین حین، ولوو هر روز برای بزرگتر شدن تلاش می‌کرد. اولین اتوبوس خود را که B1 نام داشت، در سال ۱۹۳۴ وارد بازار کرد. همانطور که در مقدمه گفته شد، فعالیت‌های این برند تنها به خودروسازی محدود نبود و نیست. بنابراین در اوایل دهه ۴۰ میلادی، ساخت موتورهای هواپیما نیز به طیف گسترده محصولات تولیدی کارخانه اضافه شد. این موفقیت‌های پیاپی، هر روز به جهانی شدن این غول خودروسازی کمک کرده و راه آینده‌ای روشن را برایش هموار می‌کرد. درست سال ۱۹۶۳ بود که این برند به طور رسمی بین‌المللی شد و اولین کارخانه خود را در هلفیکس نوا اسکوشیا در کانادا احداث کرد. اما پیش از آن موفق شد کارخانه سوئدی ساخت و ساز و تجهیزات کشاورزی Bolinder-Munktell را هم خریداری کند. در سال ۱۹۷۳، نام این کارخانه به Volvo BM تغییر یافت. پس از مدتی، این کارخانه به Valmet فروخته و هر آنچه از آن باقی مانده بود بعدها به Volvo Construction Equipment تبدیل شد.
دسته بندی: کتاب » کسب و کار و پول

تعداد مشاهده: 2007 مشاهده

فرمت فایل دانلودی:.rar

فرمت فایل اصلی: ppt

تعداد صفحات: 152

حجم فایل:1,332 کیلوبایت

 قیمت: 98,000 تومان
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.   پرداخت و دریافت فایل
  • محتوای فایل دانلودی:
    فایل در قالب پاورپوینت و قابل ویرایش