تحقیق کاربردهای مواد سرامیک

دسته بندي : فنی و مهندسی » مواد و متالوژی
 مقدمه:
سرامیک ها، این مواد دست‌ساختة بشر، از ابتدای تاریخ تمدن تا به امروز توانسته‌اند مواد بسیار مفیدی را در اختیار انسان ها قرار دهند. از سفالینه‌های هزاران سال قبل تا راکتورهای هسته‌ای و اخیراً نیز محافظ سفینه‌های فضایی و غیره.
یکی از کاربردهای مواد سرامیکی که در ارتباط نزدیک با زندگی بشر است، شامل بکارگیری قطعات سرامیکی در بدن انسان است. به این دسته از سرامیک ها "زیست-سرامیک (Bio-ceramic)" گویند. این دسته از سرامیک ها اهمیت فراوانی در زندگی روزمره یافته اند. البته استفاده از مواد مختلف بعنوان "ایمپلانت (implant)" به دورة قبل از میلاد مسیح بر می گردد. اما از اواخر قرن نوزدهم، در اثر پیشرفت و افزایش اطلاعات پزشکی در این مورد کوشش های جدی انجام گرفت.
اولین مواد مصرفی بعنوان ایمپلانت، ترکیبی از برنج و مس بود که بدلیل خوردگی شدید این مواد در بدن، استفاده آنها با شکست مواجه شده است. از آنجایی که در پزشکی مدرن ضرورت استفاده از مواد مختلف به منظور ترمیم عیوب بدن انسان احساس می‌شد، پلیمریست ها گسترة وسیعی از این مواد را برای استفاده به جامعه پزشکی معرفی کردند و متالوژرها نیز با استفاده از آلیاژهای جدید و متفاوت، قطعات ارتوپدیک بسیاری برای بدن ساختند. اما حتی این مواد نیز بعلت خوردگی شیمیایی در بدن ایجاد عارضه می کرد؛ حال آنکه بسیاری از ایمپلانت¬ها، مانند اتصال مصنوعی در مفاصل ران، بایستی برای همیشه در بدن انسان باقی می‌ماند. از این رو، پژوهشگران برای دستیابی به موادی با مشخصات بهتر به دنیای سرامیک راه پیدا کردند.


فهرست مطالب:
1-1-کاربردهای پزشکی:
1-۲-نانوسرامیکها و کاربردهای تجاری فعلی آنها در دنیا
ویژگی‌های نانوسرامیک‌ها:
کاربردهای‌ نانوسرامیک‌:
3-1- مروری کوتاه بر بازار سرامیکهای پیشرفته در جهان
سرامیک‌های الکترونیکی:
سرامیکهای ساختاری:
پودرها و افزودنیها:
1-۴-سرامیکهای مغناطیسی:
پنج رویداد تاریخی تا ظهور مغناطیس‌های خاک نادر:
پیشرفت‌های پس از ظهور SmCo5 و بروز مشکلات
ظهور NdFeB
حضور چین در بازار
۱-۵-کاربردهای  سرامیکهای مغناطیسی:
کار برد های سرامیکهای زیرکونیایی ZRO2

دسته بندی: فنی و مهندسی » مواد و متالوژی

تعداد مشاهده: 2463 مشاهده

فرمت فایل دانلودی:.doc

فرمت فایل اصلی: docx

تعداد صفحات: 27

حجم فایل:145 کیلوبایت

 قیمت: 35,000 تومان
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.   پرداخت و دریافت فایل
  • محتوای فایل دانلودی:
    در قالب Word و قابل ویرایش