بررسي انطباق بين محتوا و اهداف كتاب زبان انگليسي سال سوم متوسطه از ديدگاه دبيران

دسته بندي : علوم انسانی » روانشناسی و علوم تربیتی
بخشی از مقدمه:
نهاد تعليم وتربيت يكي از قديمي ترين و ديرآشناترين نهادهاي زندگي است و قدمتي به اندازه حيات روي زمين دارد. به عبارت ديگر تداوم حيات بر بنياد تعليم وتربيت استوار بوده است و حتي درآن زمان كه نهاد رسمي تعليم و تربيت وجود نداشت. پيران قوم و بزرگترها عهده دار اين امر بودهاند.
 اين نهاد كهنسال هميشه از چنان اهميتي برخوردار بوده كه بزرگترين انديشمندان را به مبارزه و نقد خود فراخوانده و مانع آن گشته كه با وجود قدمت زياد، در حاشيه نظرهاي نظريه پردازان بزرگ عالم بشريت قرار گيرد.
در گزارش گردهمايي بين المللي صاحب نظران در زمينه تحول محتواي آموزش و پرورش ميخوانيم:
 دراين كه انسان بايد به گونه اي تربيت شود كه دگرگوني را پذيرا باشد، نكته اي است اساسي. ديگر كافي نيست كه فقط با دگرگونيها سازگاري پيدا كنيم.
هر نوع تربيتي بايد دگرگوني را پيش بيني كند تا بتواند هم آنها را جهت دهد و هم بر آنها تسلط داشته باشد. (گروه مشاوران يونسكو، ترجمه اميري، 1369)

فهرست مطالب:
فصل اول: کلیات تحقیق   
مقدمه   
بیان مسئله   
اهمیت و ضرورت پژوهش   
اهداف پژوهش   
سوالات پژوهش   
تعریف واژه ها و اصطلاحات   
فصل دوم: ادبیات و پیشینه تحقیق
مقدمه   
زبان آموزی (تعریف زبان)   
زبان و گفتار   
توانش زبانی وکنش زبانی   
زبان دوم و زبان خارجی   
مکاتب  و دیدگاههای زبانشناسی   
دیدگاه رفتارگرایانه
دیدگاه ذهن گرایانه
دیدگاه مبتنی بر روالهای کشف
اصل اول
اصل دوم 
اصل سوم
اصل چهارم
اصل پنجم
اصل ششم
اهمیت یادگیری با تاکید بر یادگیری زبان (از دیدگاه روان شناسان)   
یادگیری زبان دوم/ خارجی   
اهداف یادگیری زبان دوم/ خارجی   
سیر تحول آموزش زبان   
عهد قدیم و قرون وسطی   
دوره رنسانس   
قرنهای هفدهم و هجدهم   
قرن نوزدهم   
قرن بیستم   
هدفهای آموزش زبان   
شرایط یادگیری   
یادگیری و تدریس   
یادگیری را این گونه تعریف کرده است
اصول یادگیری در رابطه با محتوای برنامه ی درسی   
رابطه برنامه درسی، آموزش و تدریس   
دیدگاههای اساسی درآموزش   
تعلیم و تربیت بسته
تعلیم و تربیت باز   
تعلیم وتربیت جدید   
آموزش زبان در عربستان سعودی    
مشکلات متداول یادگیری   
مشکلات در سطوح مختلف وراه حل های هنگام آموزش وآزمون   
در تمام سطوح
در سطح دو
در سطح سه
در سطح چهار
مشکلات دانش آموزان دریادگیری انگلیسی در SLTP در تربوکا (اندونزی)   
انتخاب محتوا در برنامه ریزی درسی   
مفهوم محتوا   
ملاکهای انتخاب محتوا   
۱- تناسب باعوامل و ارزشهای اجتماعی   
۲- تناسب با ویژگیها و نیازهای یادگیرندگان   
۳- تناسب با قانون مندیهای برنامه درسی   
دیدگاههای اساسی در انتخاب محتوا   
۱-دیدگاه سنتی   
۲ – دیدگاه پویا (محتوا درخدمت تغییر و تحول)   
۳- دیدگاه سازنده (محتوا برای تغییر)   
عناصر اصلی در سازماندهی محتوا   
۱- اصل توالی   
۲- اصل تداوم   
۳- اصل وحدت   
برنامه ریزی درسی و ارزشیابی   
برنامه ریزی   
اجرا
ارزشیابی
کارکردهای عمده ارزشیابی   
۱-تشخیص   
۲- تجدید نظر در برنامه درسی   
۳- مقایسه کردن   
۴- پیش بینی نیازهای آموزشی یا نیازسنجی   
۵-تعیین میزان تحقق هدفها   
موضوعهای اساسی ارزشیابی برنامه   
مفهوم کتاب درسی   
اهمیت کتب درسی   
معیارهای مطلوب کتاب درسی (طرح ۲۰ معیاری)    
انتخاب محتوا در کتاب زبان انگلیسی   
ملاکها و معیارهای انتخاب محتوا در برنامه های درسی آموزش زبان انگلیسی از نظر صاحبنظران و متخصصان آموزش زبان انگلیسی   
طراحی کتابهای درسی زبان انگلیسی   
محتوای کتاب زبان انگلیسی سال سوم متوسطه   
نتایج تحقیقات زبان شناسی   
نتایج پژوهشهای روانشناسی یادگیری زبان   
بررسی تحقیقات انجام شده   
فصل سوم: روش تحقیق   
روش پژوهش   
جامعه آماری تحقیق   
نمونه آماری و روش نمونه برداری   
ابزار اندازه گیری   
روش گردآوری اطلاعات   
تعیین روایی و اعتبار ابزار اندازه گیری   
روش آماری تحلیل داده ها   
فهرست محتوای کتاب زبان انگلیسی سال سوم دبیرستان   
فصل چهارم: تجزیه وتحلیل   
یافته های تحقیق   
مقدمه
روشهای آماری تجزیه و تحلیل داده ها   
الف) توصیف داده ها   
ب) تحلیل استنباط داده ها   
بررسی سوال یک پژوهش   
فصل پنجم: بحث و نتیجه گیری   
بحث و نتیجه گیری   
سوال اول پژوهش
سوال دوم پژوهش
سوال سوم پژوهش   
سوال چهارم پژوهش   
سوال پنجم پژوهش
سوال ششم پژوهش
سوال هفتم پژوهش
محدودیت ها و مشکلات تحقیق   
پیشنهادها   
فهرست منابع و ماخذ
منابع فارسی
منابع انگلیسی
دسته بندی: علوم انسانی » روانشناسی و علوم تربیتی

تعداد مشاهده: 3861 مشاهده

فرمت فایل دانلودی:.doc

فرمت فایل اصلی: doc

تعداد صفحات: 133

حجم فایل:6,845 کیلوبایت

 قیمت: 35,000 تومان
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.   پرداخت و دریافت فایل
  • راهنمای استفاده:
    مناسب جهت استفاده دانشجویان رشته روانشناسی و علوم تربیتی

  • محتوای فایل دانلودی:
    در قالب فایل word و قابل ویرایش