تحقیق درمورد خلاقیت

دسته بندي : علوم انسانی » روانشناسی و علوم تربیتی
مقدمه:
در رویكردی عمومی، نگاه به خلاقیت، منظری توسعه مدارانه و جهتگیری اثربخش را به همراه دارد. خلاقیت از دیرباز عنصری تماماً ذاتی و نهادینه شده و تقریباً موروثی قلمداد شده ولی آنچه كه امروز به عنوان نگرش خلاقانه، طراحی خلاقانه، استعداد خلاق و بیشتر از همه تفكر خلاق موسوم است، پارادایمی فراتر از عنصری با رویكردی درونی است.در رویكردی عمومی، نگاه به خلاقیت، منظری توسعه مدارانه و جهتگیری اثربخش را به همراه دارد. خلاقیت از دیرباز عنصری تماماً ذاتی و نهادینه شده و تقریباً موروثی قلمداد شده ولی آنچه كه امروز به عنوان نگرش خلاقانه، طراحی خلاقانه، استعداد خلاق و بیشتر از همه تفكر خلاق موسوم است، پارادایمی فراتر از عنصری با رویكردی درونی است. نگاه نوین به خلاقیت، آن را آموزش محور و پرورش مدار میداند و تقویت و فعلیت آن را در چارچوب شئون فكری و حوزههای عملی ممكن میشمارد.


فهرست مطالب:
تعریف خلاقیت
خلاقیت به عنوان یك تولید
خلاقیت بعنوان یك فرایند
خلاقیت بعنوان یك مهارت
خلاقیت به عنوان یكسری شرایط محیطی
موانع خلاقیت کودکان
والدین
مدرسه
جامعه، سنت و فرهنگ:
چگونه خلاقیت كودكان را افزایش دهیم:
الف - تقویت عناصر انگیزشی خلاقیت
ب – تقویت عناصر شخصیتی خلاقیت
1- اعتماد به نفس و اراده مستقل
گام اول – شناخت توانایی ها و قابلیت خویش
گام دوم – راه های مقابله با مسائل
گام سوم – حق انتخاب و تصمیم گیری
2- پذیرش خطر و کسب تجربه
سایر روشهای پرورش خلاقیت
الف – خلاقیت تجسمی
1- نقاشی
ب - خلاقیت کلامی
1- نویسندگی
2- قصه گویی
3- شعرخوانی و سرود خوانی
ج – خلاقیت موسیقیایی
د- خلاقیت حرکتی
1- بازی
2- نمایش و تائتر
ه – خلاقیت مکانیکی
1- کاردستی
مفهوم خلاقیت و نوآوری

دسته بندی: علوم انسانی » روانشناسی و علوم تربیتی

تعداد مشاهده: 310 مشاهده

فرمت فایل دانلودی:.doc

فرمت فایل اصلی: doc

تعداد صفحات: 25

حجم فایل:118 کیلوبایت

 قیمت: 10,000 تومان
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.   پرداخت و دریافت فایل
  • محتوای فایل دانلودی:
    فایل در قالب word و قابل ویرایش