چگونه توانستم دانش آموزان کلاس چهارم ابتدایی را به رعایت انضباط در کلاس ترغیب کنم

دسته بندي : علوم انسانی » روانشناسی و علوم تربیتی
چکیده:
هر رفتار انسان، از جمله محصل، هدف دارد یا هدف گردان است. دانش آموزان، عملی را بی هدف انجام نمی دهند بلکه می خواهند با آن عمل خود نیاز یا نیازهایی را ارضا کنند. بنابراین، باید هدف ها و نیازهای ایشان را شناخت و جدی گرفت. مثلاً اگر رفتار نامطلوبی از دانش آموزی سر بزند نباید تنها جلب توجه را علت آن رفتار بدانیم کاربرد اصول و تدابیری می تواند به ما کمک کند که از رخ دادن مشکلات رفتاری جلوگیری کنیم یا آن ها را به حداقل برسانیم. از جمله:از روز اول آغاز کلاس، مدیریت کامل را اعمال کنیم.  باید روز اول به گروه تازه دانش آموزان خود بگوییم که مقررات ما در اداره کلاس کدام اند و از ایشان چه انتظارهایی داریم.
محیط کلاس را از هر لحاظ حتی فضا و تجهیزات، سالم گردانیم. باید مطمئن باشیم که دانش آموزان ما در کلاس راحت اند.و در مدرسه احساس آرامش می کنند.فعالیت های یادگیری را طوری طراحی کنیم که برای همۀ دانش آموزان، معنادار باشند؛ و با رغبت ها و توانایی های ایشان سازگار باشند. برای این منظور ناگزیریم اصول رشد و تکامل، خصایص رشدی هر سن، محتوای درسی خاص هر کلاس و هر مقطع، و رغبت های ویژه دانش آموزان خود را دقیقاً بدانیم.

فهرست مطالب:


چکیده   
مقدمه : بیان وضعیت موجود   
تعریف مفاهیم واصطلاحات
تعریف نظم و انضباط  و بی انضباطی
یافته های علمی 
علل بي انضباطي دانش‌آموزان   
تأثير محيط عاطفي كلاس  
مقوله پرخاشگری در مدارس   
علل پرخاشگری   
ارائه دلایل مشکل پرخاشگری 
گرد آوری شواهد1  
گفت وگو با پایه های دیگر در مورد نوع برخورد دانش آموزان پایه ی چهارم   
تحلیل یافته های علمی وبیان راه حل   
دلایل بی انضباطی دانش آموزان:   
راههاي كاهش يا حذف رفتار هاي بي نظمي   
انتخاب راه حل موقتی و اجرای نظارت بر آن
گردآوری اطلاعات (شواهد2) 
ارزشیابی ونتیجه گیری و پیشنهاد 
منابع و مأخذ مورد استفاده 


دسته بندی: علوم انسانی » روانشناسی و علوم تربیتی

تعداد مشاهده: 2382 مشاهده

فرمت فایل دانلودی:.doc

فرمت فایل اصلی: doc

تعداد صفحات: 23

حجم فایل:207 کیلوبایت

 قیمت: 35,000 تومان
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.   پرداخت و دریافت فایل
  • محتوای فایل دانلودی:
    در قالب word و قابل ویرایش