ترجمه A systematic conservation planning approach to fire risk management in Natura 2000 sites

دسته بندي : کتاب » گوناگون

روش برنامه ریزی حفاظت سیستماتیک برای مدیریت ریسک آتش سوزی در مکان های طبیعی 2000


 

چکیده:

چالش اولیه بیولوژی حفاظت حفظ تنوع زیستی می باشد، در حالی که به طور همزمان تلاش های مرتبط با فرایند حفاظت بهینه سازی می شند. در اروپا، اجرای شبکه طبیعی 2000 به پروتکل هایی نیاز است تا تنوع زیستی شناسایی و تهدیدات مبوط به آن برای شناسایی عملکردهای کاهش ویژه ترسیم شدند.

یک روش برنامه یزی حفاظتی سیستماتیک را برای بهینه سازی اقدامات مدیریتی در برابر تهدیدات ویژه براساس دو پارامتر اصلی مطرح کردیم: مقادیر تنوع زیستی و فشار تهدید. نرم افزار طرح ریزی Marxan را برای بهینه سازی طرح مدیریت آتش در شبکه ساحل طبیعی 2000 در جنوب شرقی ایتالیا مورد استفاده قرار می دهند. نقطه فشار تهدید. سه سؤال اولیه را مورد بررسی قرار دادیم: سه سؤال را بررسی کردیم.

1 کدام نواحی در معرض ریسک یا آتش سوزی گسترده قرار می گیرد؟ کدام نواحی نسبت به تنوع زیستی ناقص ارزشمندتر هستند؟

2 نواحی آسیب پذیر برای تنوع زیستی تهدید شده ارزشمندتر هستند.

3 کدام نواحی باید اولویت عملکردهای کاهش ریسک را برای جامعه شناسی تحت تاثیر بهینه سازی کاهش ریسک ارائه دهند که از آتش و هنگامی که عملکردهای جلوگیری از آتش در نواحی مدیریتی امکانپذیر هستند، درک شده است؟

مقادیر تنوع زیستی برای بخش های فضایی مکان های طبیعی 2000 از نقشه های توزیع 18 زیستگاه و 89 گونه مهره دار در اروپا بدست آمدند. نقشه فشار در عرض تهدید به عنوان احتمال ریسک آتش سوزی تعریف شده است که از لایه های دیجیتالی ریسک و میزان آتش سوزی بدست آمده است. تنظیمات نرم افزار Marxan به شرح زیر تعریف شده اند:

1 واحدهای برنامه ریزی 40 ×40m . 2 اشکال حفاظتی تعریف شده مانند تمام زیستگاه ها و گونه های مهره دار مربوط به نواحی اروپا. 3- اهداف حفاظتی تعریف شده مطابق با حساسیت و ریسک خاموش سازی اشکال حفاظتی. 4- هزینه های مشخص شده به عنوان مکمل احتمالات آتش سوزی.

23 ناحیه مدیریتی را شناسایی کردیم که بر تلاش هایی برای کاهش بهینه سازی اثرات ناشی از آتش تمرکز کرده اند. چون روش قدیمی جلوگیری از آتش برای بیشتر زیستگاه های گنجانده شده در نواحی مدیریتی امکانپذیر نیست، روش جایگزین جلوگیری شناسایی شدند که باعث حفظ ساختار پوشش گیاهی می شند. روش پیشنهادی دارای کاربردهای بالقوه ای برای چشم اندازهای متعدد، مقیاس های فضایی و تهدیدات مختلف می باشد که می توانند به دیگر نواحی طبیعی ارزشمند از جمله نواحی حفاظت شده گسترش داده شوند.


دسته بندی: کتاب » گوناگون

تعداد مشاهده: 2907 مشاهده

فرمت فایل دانلودی:.zip

فرمت فایل اصلی: وورد و پی دی اف

تعداد صفحات: 20

حجم فایل:2,604 کیلوبایت

 قیمت: 20,000 تومان
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.   پرداخت و دریافت فایل
  • محتوای فایل دانلودی:
    ترجمه فارسی و متن مقاله انگلیسی

  • گالری تصاویر :
    ترجمه A systematic conservation planning approach to fire risk management in Natura 2000 sites