تحقیق رندومی تاثیرات شناختی مکمل آهن در دختران نوجوان با کمبود آهن بدون آنمی

دسته بندي : علوم پزشکی » بهداشت عمومی
خلاصه:
پیش زمینه: بیش از 25% دختران نوجوان در ایالت متحده کمبود آهن دارند. این آزمایش کلینیکی تحت کنترل دارونما و دوسویه کور تاثیرات مکمل آهن بر عملکرد شناختی در دختران نوجوان با کمبود آهن بدون آنمی را بررسی می کند.
متد ها: 716 دختر در 4 دبیرستان بالتیمور برای بررسی کمبود آهن بدون کم خونی ثبت نام کردند. (سرم فریتین ≤ 12g/Lµ با هموگلوبین نرمال). 98 دختر (13.7 %) کمبود آهن بدون آنمی داشتند که از این تعداد 81 نفر در این آزمایش ثبت نام کردند. شرکت کننده ها به طور رندومی به مدت 8 هفته برای سولفات آهن دهانی (650 میلیگرم دو بار در روز) و یا دارونما تخصیص یافتند. تاثیر درمان آهن با پرسش نامه و تست های شناختی و هماتولوژیکی ارزیابی شد. که قبل از شروع درمان و بعد از اعمال درمان انجام شد. ما 4 آزمون تمرکز و توجه را برای اندازه گیری عملکرد شناختی به کار بردیم. بررسی با هدف درمان و قبل از پروتکل انجام شد.
یافته ها: از 81 دختر ثبت نام کرده با کمبود آهن بدون آنمی، 78 دختر (96%) تحقیق را کامل کردند. 5 دختر (3 کنترل ، 2 درمان) در طول تحقیق آنمی شان افزایش یافت و از تحقیق محروم شدند . بنابراین، 73 دختر در بررسی پروتکل شرکت داشتند . توزیع نژادی، میانگین سن، غلظت سرم فریتین، غلظت هموگلوبین و امتیازات تست شناختی گروهها در خط مبنا به طور چشمگیری متفاوت نبود. (فرق چندانی نداشت). اندازه گیری های هماتولوژیکی بعد از مداخله درباره ی وضعیت آهنبه طور چشمگیری در گروه درمان بهبود یافت. (سرم فریتین 27.3 در مقابل 12.1 g/Lµ و p<0.001) .بررسی بازگشتی نشان داد که دخترانی که آهن دریافت کردند در تست یادگیری شفاهی و حافظه نسبت به دختران گروه کنترل بهتر عمل کردند. (p<0.02).
تفسیر: در این جمعیت شهری از دختران نوجوان با کمبود آهن بدون آنمی، مکمل آهن حافظه و یادگیری شفاهی را بهبود داد.

دسته بندی: علوم پزشکی » بهداشت عمومی

تعداد مشاهده: 8187 مشاهده

فرمت فایل دانلودی:.docx

فرمت فایل اصلی: docx

تعداد صفحات: 10

حجم فایل:35 کیلوبایت

 قیمت: 35,000 تومان
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.   پرداخت و دریافت فایل
  • راهنمای استفاده:
    مناسب جهت استفاده دانشجویان رشته بهداشت عمومی و پزشکی


  • محتوای فایل دانلودی:
    در قالب فایل word و قابل ویرایش