بررسی آمار رابطه تشويق دانش آموزان با وضعيت تحصيلي دانش آموزان

دسته بندي : علوم پایه » آمار
بخشی از متن:
در این پژوهش سعی بر آن می شود که تا رابطه بين تشويق دانش آموزان با وضعيت تحصيلي و معدل دانش آموزان  مورد بررسی قرار گیرد و تأثیر آن بر یکدیگر مشخص و تعیین گردد.
نقش تشویق در یادگیری به مراتب مهمتر و مؤثرتر از نقش تنبیه است. همچنین تشویق در یك درس، اگر چه سبب رشد و پیشرفت كودكان در همان درس می‌شود ولی اثر عام آن، آنقدر پردامنه است كه دیگر دروس را هم در بر می‌گیرد این امر به‌ خاطر آن است كه كودك در اثر تشویق كلاً دیدی مثبت به یادگیری پیدا كرده و به صورت كلی‌تری به درس و مدرسه علاقه پیدا می‌كند.
پاسخ به این فرضیه که هر چه ميزان تشويق دانش آموزان ببیشتر باشد پیشرفت تحصیلی بيشتر است از اهداف این تحقیق به شمار می رود.
اين پروژه با توزيع پرسشنامه بين دانش آموزان آغاز گشت. در اين رابطه داده ها جمع آوري شده و مورد ارزيابي و تجزيه و تحليل قرار گرفتند. در اين بررسي از محاسبات آماري، نمودارها استفاده شد.
روشی که در این تحقیق به کار گرفته شده است روش توصیفی است. در این پژوهش به دليل مشكلات موجود براي جمع آوري داده در مدارس، جامعه آماری ما دانش آموزان مقطع دبيرستان پسرانه شهيد آيت اله دستغيب می باشد و از بین این دانش آموزان که در سه پایه تحصیلی اول تا سوم مشغول تحصیل هستند  چهل و پنج دانش آموزان را به صورت تصادفي جامعه آماری خود قرار داده ایم.
جمع آوري داده ها مي توانست از دو طريق مصاحبه و پرسشنامه انجام شود ولي روش پرسشنامه به نظر مناسب تر آمد. در اين نظرخواهي، اسامي خواسته نشده بود تا دانش آموزان بتوانند با خيالي آسوده پاسخ هاي خود را بدهند. از طريق مصاحبه زمان بيشتري مورد نياز بود و نيز ممكن بود دانش آموزان پاسخ هاي درستي ندهند.
در پرسشنامه از رابطه بین وضعيت تحصیلی و معدل دانش آموزان  با تشويق در مدرسه سؤال شد و معدل دانش آموزان چقدر است؟ يك نسخه پرسشنامه و برخي جداول حاوي اطلاعات ضميمه اين گزارش است.

فهرست مطالب:
مقدمه   
جمع آوري داده ها   
جداول آماري   
تجزيه و تحليل داده ها   
جداول آماري   
نمودار ها   
ارزيابي مشكلات   
نتايج   
نتيجه گيري   
پرسشنامه

دسته بندی: علوم پایه » آمار

تعداد مشاهده: 7343 مشاهده

فرمت فایل دانلودی:.zip

فرمت فایل اصلی: docx

تعداد صفحات: 25

حجم فایل:121 کیلوبایت

 قیمت: 35,000 تومان
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.   پرداخت و دریافت فایل
  • راهنمای استفاده:
    مناسب جهت استفاده دانشجویان و دانش آموزان رشته آمار


  • محتوای فایل دانلودی:
    اين پروژه شامل مقدمه، جداول آماري، نمودارها، نتايج و پرسشنامه در قالب فايل word و قابل ويرايش و آماده چاپ مي باشد كه براي درس آمار و مدل سازي دبيرستان آماده شده است.